Du er her

Intranet Brugerundersøgelse

Gennemførelse af den originale Intra2 brugerundersøgelsen varetages nu af Mads Richard via firmaet madsrichard.dk


 

Ready-to-use spørgeskema
Den standardiserede Intranet Brugerundersøgelse giver systematisk indsigt i jeres medarbejderes brug af og tilfredshed med intranettet, og sikrer dermed et solidt udgangspunkt for forbedring og videreudvikling.

Undersøgelsen gennemføres via online spørgeskema med 18 spørgsmål - med mulighed for at tilføje flere.

Det tager kun 5-10 minutter at besvare spørgeskemaet, og typisk 3 uger fra første kontakt til afrapportering.
 

Ekstern og intern benchmark
Resultaterne fra brugerundersøgelsen kan benchmarkes med andre virksomheder, hvilket er med til at synliggøre forbedringspotentialet.

Der er også mulighed for intern benchmark – fx mellem forskellige enheder og medarbejdergrupper. Det kan bruges til at forstå interne forskelle og lokalisere ’best practice’, som kan inspirere på tværs.

Kan indgå i bredere evaluering
Resultaterne kan bruges som udgangspunkt for opfølgende review, interviews, fokusgrupper og workshops. Mads Richard hjælper gerne med planlægning og gennemførelse.

 

Kontakt

Mads Richard
Mail: mads@madsrichard.dk
Tlf: 2217 9595

MODELLER OG PRISER

   

  Bronze

 

  Sølv

   

   Guld

 

 

 

 

 

Online spørgeskema

 

Datarapport med resultater

Inkl. vejledning til opstart

 

Online spørgeskema

 

Datarapport med resultater

 

Benchmarkrapport

Inkl. præsentation af rapport på online møde.

 

Tilpasning og tilvalg, herunder:

Tilretning af spørgeskema, fx ved tilføjelse af ekstra spørgsmål.

Data-særkørsler og intern benchmark.

Systematisering og analyse af åbne svar

Udarbejdelse af rapport med vurderinger og anbefalinger.

Planlægning og gennemførsel af kvalitativ evaluering og research.  

Sparring og rådgivning om opfølgning og handlingsplan.

 

 

Pris: 4.900

Pris: 9.900

 Pris efter aftale.

 

 


 

 

 

 

 

 

Priser er ex. moms

  

Praktisk om gennemførelsen

 

ONLINE SPØRGESKEMA

  • Spørgeskema med 18 standard spørgsmål målrettet alle virksomhedens medarbejdere
  • Kombination af åbne og lukkede spørgsmål
  • Tilpasning af to standardspørgsmål til virksomheden
  • Ubegrænset antal besvarelser
  • Dansk eller engelsk
  • Mulighed for tilføjelse af ekstra spørgsmål (er ikke med i bronze model)


Se standard spørgeskema - dansk

Se lynversion - dansk

Se den særlige kommuneversion - dansk

Se standard spørgeskema - engelsk

 

 

 

 

DATARAPPORT

- Datarapport i pdf med resultaterne for hvert spørgsmål med tal og diagrammer. Svar på åbne spørgsmål.

- Data i excel.

 

 

 

 

      

BENCHMARKRAPPORT

Resultaterne af standardspørgsmålene bliver benchmarket. Det er:

1. Tidsforbrug på intranettet
2. Brugsfrekvens
3. Aktivitetsfrekvens.
4. Vurdering af forretningsmæssig værdi
5. Generel tilfredshed
6. Vurdering af 10 udvalgte parametre
7. Behov for forbedringer

Benchmarken kan ske i forhold til gennemsnit for andre virksomheder eller som intern benchmark mellem enheder og medarbejdergrupper.

Rapporten bliver præsenteret på 45 minutters online møde med Mads Richard Møller

Se eksempel på benchmarkrapport (pdf)

Se hvilke data, der indgår i benchmarken

 

 

 

 

 

 

TILVALG

  • Tilføjelse af ekstra spørgsmål
    Byg videre på det standardiserede spørgeskema og tilret til jeres særlige behov og udfordringer. Det kan bl.a. være 43 spørgsmål, som kan benchmarkes direkte med over 240 andre virksomheder.Intra2 hjælper med udarbejdelse af virksomhedsspecifikke spørgsmål.

  • Intern benchmark
    Lav målrettede analyser og sammenlign resultater fra forskellige afdelinger og medarbejdergrupper.

  • Spørgeskema på både dansk og engelsk
    Gennemfør målingen på flere sprog. Dansk og engelsk er pt. til rådighed som standard. Spørgeskema på andre sprog udarbejdes i samarbejde med virksomheden. 

  • Systematisering af svar på åbne spørgsmål
    De åbne besvarelser systematiseres og inddeles i emnekategorier defineret ud fra den enkelte virksomheds brugerundersøgelse.

  • Rapport
    Udarbejdelse af kort rapport (8-12 PowerPoint slides) med opsamling og vurdering af benchmarkrapporten samt anbefalinger til indsatsområder.

  • Sparring og rådgivning
    For optimal udnyttelse af brugerundersøgelsen tilbyder Intra2 hjælp til gennemførsel og opfølgning, fx i form af:

    - Udvidet support til gennemførsel af brugerundersøgelsen
    - At udnytte undersøgelsen som udgangspunkt for workshops for jeres intranetteam, ledelse eller medarbejdere
    - At oversætte resultaterne til konkrete handlingsplaner for jeres intranet og digitale arbejdsplads - på kort og lang sigt

    Rådgivningen varetages af Mads Richard

    Pris efter aftale


PRAKTISK OM GENNEMFØRSLEN

Undersøgelse kan gennemføres hurtigt og med en begrænset indsats fra virksomheden. Det tager kun:
• 5-10 minutter for den enkelte medarbejder at udfylde spørgeskemaet.
• ½ dag før start og ½ dag undervejs for den internt ansvarlige.
• 2-3 uger i alt at gennemføre og afrappportere brugerundersøgelsen.
 
Intra2 står for tilretning af spørgeskemaet til virksomhedens behov, rådgiver om udsendelse og står for afrapportering

 

DokumenterStørrelse
452.06 KB