Du er her

ATP’s intranet 2003 - 2022: Fra Lotus Notes til SharePoint Online

Online Intranet Siteseeing og Time Travel

Adgang til materiale fra arrangementet:

ATP’s intranet 2003 - 2022: Fra Lotus Notes til SharePoint Online

Online Intranet Siteseeing og Time Travel den 26. oktober2022

(Adgang kræver login og fuld adgang til Intra2.dk. Har du ikke fuld adgang, så læs om Intra2 abonnementer eller send en mail til info@intra2.com)

--------------


Invitationen til arrangementet var:

Allerede i 2003 fungerer ATP’s intranet som indgang til en samlet digital arbejdsplads. Det sker ved hjælp af Lotus Notes, som er datidens ubestridte frontrunner inden for digitalt samarbejde og kommunikation.

Hør om den tidlige start og lær af ATP’s vej til en brugervenlig og forretningskritisk medarbejderportal anno 2022 med SharePoint Online.

Arrangementet afholdes online via Teams. 


Deltagelse er gratis for Intra2 Premium abonnenter*. 

Pris for andre: 1000,- (ex moms). Læs om Intra2 abonnement.

* Hvis din virksomhed har Business Premium abonnement kan I deltage online så mange I vil.


Dagens program

09.00: Start på dagen: Ved Mads Richard Møller
Introduktion til dagens program.

09.15 – 10.30: ATP’s intranet 2003 - 2022: Fra Lotus Notes til SharePoint Online
Online Intranet Siteseeing og Time Travel
v. Jakob Mark Hansen, Sektionschef, Branding & Intern Kommunikation og Louise Rylander, Intranetansvarlig  

ATP er blandt de mange virksomheder, bl.a. inden for den finansielle sektor, der allerede tidligt skaber et fælles og sammenhængende digitalt univers via Lotus Notes - datidens ubestridte mest avancerede digitale samarbejdsplatform. Allerede i 2003 fungerer ATP intra derfor som indgang til en sammenhængende og forretningskritisk digital arbejdsplads. Lang tid før begrebet ’digital arbejdsplads’ overhovedet blev opfundet. 

Det er derfor en digital moden og godt vant organisation, som i 2011 skifter til SharePoint 2010. Et skift, der også markeres med nyt navn: ATP Medarbejderportalen. Den første version er ’on premise’ og bliver leveret af KMD.

I 2018 skifter ATP til SharePoint Online, hvor de vælger at klare systemtilpasning og -tilretning internt – uden brug af box-løsninger og eksterne konsulenter.

Igennem hele forløbet fastholder og udbygger intranettet sin centrale betydning som fælles, intern nyhedskanal, HR-værktøj og videndelingsforum i en organisation, der vokser både i antal medarbejdere, forretningsområder og lokationer. Senest er der bl.a. arbejdet med at skabe fast struktur for artikler og statiske sider, for at gøre dem så læsevenlige som muligt.

11.45 – 11.45: Videndeling blandt deltagerne
Efter oplægget fra ATP deler vi erfaringer fra deltagerne og hører om centrale og afgørende tidspunkter for udvikling af nutidens intranet.

11.45 – 12.00: Opsamling og tak for i dag

--------------

Kort om ATP

  • ATP Koncernen er Danmarks største pensions- og administrationsselskab med ca. 3000 medarbejdere, der arbejder på otte lokationer, spredt over hele landet.

Smugkig på ATP intranetprofil (kun adgang for Intra2 abonnenter)