Du er her

Gentofte Kommunes intranet, 2002 - 2021

Online Intranet SiteSeeing og TimeTravel

Adgang til materiale fra arrangementet:

Gentofte Kommunes intranet, 2002-2021

Online Intranet Siteseeing og Time Travel den 27. oktober 2021

(Adgang kræver login og fuld adgang til Intra2.dk. Har du ikke fuld adgang, så læs om Intra2 abonnementer eller send en mail til info@intra2.com)

--------------

 


Invitationen til arrangementet var:

Vi kigger inden for hos Gentofte Kommune, får en grundig rundtur på deres intranet og hører om historien bag - helt fra de første versioner af intranettet i 2002 til den nuværende, digitale arbejdsplads. Vi hører også om de videre planer for intranettet.

Temadagen afholdes online via Teams. 


Deltagelse på temadagen er gratis for Intra2 Premium abonnenter*. 

Pris for andre: 1000,- (ex moms). Læs om Intra2 abonnement.

* Hvis din virksomhed har Business Premium abonnement kan I deltage online så mange I vil.


Dagens program

09.00: Start på dagen: Ved Mads Richard Møller

Introduktion til dagens program.

09.15 – 10.50: Gentofte Kommune, 2002-2021: Fra intranet til digital arbejdsplads
Online Intranet SiteSeeing og TimeTravel
v. Morten Kierbye, SharePoint konsulent 

Gentofte Kommunes har løbende udviklet og forbedret deres intranet til den nuværende Gentofte Platformen, som blev lanceret i 2015. Fra primært at understøtte intern nyhedsformidling og adgang til fælles information, blev samarbejdsrum og journalisering en integreret del af løsningen, og Gentofte Platformen blev dermed den centrale, digitale arbejdsplads i kommunen. 

Efter seks år erfaringer med en on-premise, teknisk tæt integreret ’in-a-box’ SharePoint-løsning er tiden kommet til at kigge videre - bl.a. i retning af en online løsning. Målet er at fastholde de gode og velfungerende digitale principper, som den nuværende løsning bygger på, og samtidigt sikre bedre samspil og øget fleksibilitet mellem forskellige elementer. Det gælder bl.a. i forhold til journalisering og ikke mindst Teams, som har fået en helt central plads i medarbejdernes digitale hverdag, ikke mindst ifm. Corona-krisen.  

Arbejde vil bl.a. sætte øget fokus på governance som forudsætning for at fastholde Gentofte Platformen som en effektiv og brugervenlig digital arbejdsplads for alle medarbejdere i kommunen – også i fremtiden.

11.00 – 11.45: Videndeling blandt deltagerne
Efter oplægget fra Gentofte Kommune deler vi eksempler fra deltagerne og hører om centrale og afgørende tidspunkter for udvikling af nutidens intranet.

11.45 – 12.00: Opsamling og tak for i dag