Online temadag
Adgang til materiale fra arrangementet:
Intranet for hele kommunen
Online temadag den 4. februar 2021
(Adgang kræver login og fuld adgang til Intra2.dk. Har du ikke fuld adgang, så læs om Intra2 abonnementer eller send en mail til info@intra2.com)
Oplæg og cases
Genveje til intranetprofiler - inkl. screenshots
Eksempler fra deltagerne og andre kommuner
- Eksempler delt mellem deltagerne
Screenshots af bl.a. mobile løsninger, lokale intranet, faglige procedurer og retningslinjer, HR-information og meget mere. - 1500+ intranet screenshots fra 70+ danske kommuner
Oplæg og cases fra tidligere temadagef for kommuner
- Temadag den 9. september 2020 om Intranet for hele kommunen
Cases fra Næstved og Hvidovre Kommuner. Minicases fra Slagelse, Hjørring og Fredensborg. Eksempler delt mellem deltagerne. Om erfaringer med bl.a. infoskærme, grupperum for hjemmeplejen og åbne intranet.
Invitationen til arrangementet var:
Mange kommuner arbejder hårdt for at ændre et ’rådhus-intranet’ for administrative medarbejdere og ledere til et intranet, der bruges af og giver værdi for medarbejdere i hele kommunen. Også borgernære medarbejdere på decentrale enheder, i marken og på farten. Uden fast adgang til PC.
Vi har samlet en række eksempler og erfaringer fra landets kommuner, som viser hvordan intranettet bl.a. kan bruges til lokal ledelseskommunikation og til at understøtte det daglige arbejde for decentrale medarbejdere og ledere.
Temadagen afholdes online via Teams.
Deltagelse på temadagen var gratis for Intra2 Premium abonnenter*.
Pris for andre: 1000,- (ex moms). Læs om Intra2 abonnement.
* Hvis din virksomhed har Business Premium abonnement kan I deltage online så mange I vil.
Dagens program
10.00: Start på dagen: Ved Mads Richard Møller
Introduktion til dagens program. Kort status: Primære erfaringer og udfordringer.
10.15 – 12.15: To cases om decentral brug af intranettet
Et par aktuelle eksempler på, hvordan decentrale enheder og medarbejdere bruger intranettet i to forskellige kommuner.
- Aarhus Kommune: Brug af intranet i Sundhed og Omsorg
v. Svend Aage Mogensen, Chef for Kommunikation og Analyse, Sundhed og Omsorg
Da coronaen ramte i marts 2020, valgte ledelsen i Sundhed og Omsorg at gøre intranettet til omdrejningspunktet for alt information om corona. Det skete bl.a. ved at lave en lokal wiki om ’Corona A-Å’, som blev kombineret med løbende opdateringer via mails, med link til relevante dele af wikien. Det har sikret autoritativ, effektiv og tryghedsskabende kommunikation til de 200 ledere og knap 7000 medarbejdere, bl.a. disse social- og sundhedshjælpere, -assistenter samt sygeplejersker på plejehjem og i hjemmeplejen. - Næstved Kommune: Brug af intranet i NSV
v. Morten Dall, Centerleder
NSV tilbyder særlige aktivitets- og uddannelsestilbud til knap 350 borgere og elever. De ca. 80 medarbejdere er spredt på syv lokationer, og ledelsen bruger intranettet som fælles og let tilgængelig platform for bl.a. løbende ledelsesinformation via video samt aktuel information om corona-tiltag. Det har mindsket antallet af interne mails og skabt en mere nærværende og opdateret ledelse. Medarbejderne har også taget muligheden for at dele erfaringer via video til sig.
12.15 – 13.00: Frokost
13.00 – 14.30: Dialog og videndeling om decentral brug af intranet
Vi samler op formiddagens cases og deler erfaringer og gode råd mellem deltagerne om vejen fra et rådhus-intranet til et intranet for medarbejdere i hele kommunen.
14.30: Tak for i dag