Online temadag
Adgang til materiale fra arrangementet:
Corona krisekommunikation på intranettet
Online temadag den 28. januar 2021
(Adgang kræver login og fuld adgang til Intra2.dk. Har du ikke fuld adgang, så læs om Intra2 abonnementer eller send en mail til info@intra2.com)
Oplæg og cases (pdf-format)
- Introduktion til temadagen
- Case fra Coloplast
- Case fra Chr. Hansen
- Case fra Region Hovedstaden
- Case fra Rema 1000 Danmark
- Case fra Dansk Retursystem
Genveje til intranetprofiler - inkl. screenshots
Screenshots om corona kommunikation
Invitationen til arrangementet var:
Der er – desværre - fortsat stort behov for intern kommunikation i forbindelse med coronakrisen. Og med øget brug af distancearbejde er intranettet blevet det helt centrale medie. Men i modsætning til foråret 2020, så er der nu masser af erfaringer at lære af. Også i forhold til generel krisekommunikation via intranettet.
Vi har inviteret Coloplast, Chr. Hansen, Region Hovedstaden, Rema 1000 og Dansk Retursystem til at fortælle om deres erfaringer med bl.a. virtuel toplederkommunikation, løbende nyhedsformidling, særlige guidelines og FAQ, sociale initiativer og meget mere.
Vi deler også erfaringer og gode råd om krisekommunikation på intranettet mellem deltagerne.
Temadagen afholdes online via Teams.
(Vi bruger Eventbrite)
Deltagelse på temadagen er gratis for Intra2 Premium abonnenter*.
Pris for andre: 1500,- (ex moms). Læs om Intra2 abonnement.
* Hvis din virksomhed har Business Premium abonnement kan I deltage online så mange I vil.
Dagens program
10.00: Start på dagen: Ved Mads Richard Møller
Introduktion til dagens program. Kort deltagerrunde: Primære erfaringer og udfordringer.
10.15 – 12.00: Global corona krisekommunikation
Coronakrisen er og var global. Men den spredte sig og fik forskellige konsekvenser på tværs af lande og kontinenter. Her viste intranettet sig som et uundværligt medie, både til at sikre fælles forståelse og motivation i en stærkt forandret og uforudsigelig situation, men også til at give målrettet, praktisk information til medarbejdere i forskellige lande.
Vi hører om erfaringer med bl.a. global CEO-kommunikation, understøttelse af lokal lederkommunikation samt udarbejdelse og vedligeholdelse af globale og nationale ressourcer, informationssider og FAQ om Covid-19.
- Coloplast, v. Morten Holst Holmgård, Senior Communications Manager
- Chr. Hansen, v. Karen Lauesen, Head of Organizational Communications og Anna Hoffmann, Intranet editor-in-chief
11.45 - 12.00: Opsamling på formiddagens cases
12.00 – 13.00: Frokost
13.00 – 14.45: Corona krisekommunikation i danske virksomheder
Corona har påvirket danske virksomheder meget forskelligt. På tværs af sektorer, brancher og landsdele. Det handler både om generelle sundhedsforhold og omfanget af restriktioner, mulighed for hjemmearbejde vs. behovet for at være fysisk til stede samt medarbejdernes konkrete arbejdsopgaver, herunder behovet for tæt kontakt til kolleger og kunder.
Vi hører om erfaringer med toplederkommunikation, interne kampagner og aktiviteter for at sikre motivationen – på arbejdspladsen og i hjemmene –, let adgang til aktuel ’need-to’ information og retningslinjer om corona samt brug af podcasts og Workplace by Facebook til medarbejdere i marken.
- Region Hovedstaden, v. Pernille Bøegh Levorsen, Intranetredaktør
- Rema 1000 Danmark, v. Stine Mørch, HR | Intern kommunikation, E-learning & Rekruttering
- Dansk Retursystem, v. Mette Thesbjerg Klint, Kommunikationskonsulent
14.45 - 15.00: Opsamling på hele dagen - og tak for i dag