Online temadag
Adgang til materiale fra arrangementet:
Det målrettede intranet
Online temadag den 3. november 2020
(Adgang kræver login og fuld adgang til Intra2.dk. Har du ikke fuld adgang, så læs om Intra2 abonnementer eller send en mail til info@intra2.com)
Oplæg og cases
- Introduktion af Mads Richard, Intra2
- Case fra Københavns Universitet om målretning, del 1
- Case fra Københavns Universitet om målretning, del 2
- Case fra Haldor Topsoe om målretning
Eksempler fra deltagerne
Invitationen til arrangementet var:
Det gør vi ud fra cases fra bl.a. Københavns Universitet og Haldor Topsøe samt videndeling og dialog mellem de deltagende virksomheder.
Temadagen afholdes online via Teams.
Deltagelse på temadagen er gratis for Intra2 Premium abonnenter.
Pris for andre: 1.500,- (ex moms). Læs om Intra2 abonnement.
Dagens program
09.30: Start på dagen: Ved Mads Richard Møller
Introduktion til dagens tema og program.
09.45 – 10.45: Københavns Universitet: Ét intranet til +40.000 brugere
v. Peter Kenneth Larsen, Webredaktør og Lærke Gade Bjerregaard, Intranet manager
Københavns Universitet er en stor og kompleks organisation med 9.400 medarbejdere og 37.500 studerende, fordelt på seks fakulteter. For at sikre et relevant og brugervenligt intranet for de meget forskellige typer af brugere blev der ifm. lancering af et nye intranet i 2018 udviklet en avanceret, profilbaseret målretning af indhold, som også sikrer mere relevante søgeresultater.
Værktøjet bag målretningen er en ’organisationsgraf’, som også styrer personalisering af systemer uden for intranettet. Den enkelte bruger kan desuden selv tilpasse dele af intranettet, men det benyttes ikke i stort omfang.
Se Københavns Universitets intranetprofil med aktuelle screenshots fra forskellige brugertyper.
(kun adgang for Intra2 abonnenter)
11.10 – 12.00: Haldor Topsoe: Global målretning - helt enkelt
v. Mette Pihl Køster, Digital Workplace Lead, Digital Communications
Haldor Topsoe lancerede i januar 2020 et nyt, internt udviklet SharePoint Online intranet. Blandt de nye elementer er en mere enkel og brugervenlig, profilstyret målretning end tidligere, hvilket bl.a. har gjort det lettere for brugerne at overskue nyheds-flowet og gjort det muligt at brede nyhedsansvaret ud i hele organisationen.
Den nye målretning betyder også at søgningen er forbedret, idet lokalt indhold vises først. Forudsætningen for den nye, forenklede målretning har været udarbejdelse af et enkelt og gennemtænkt sæt af metadata.
Se Haldor Topsøes intranetprofil med screenshots fra 2010 og frem til det nuværende intranet.
(kun adgang for Intra2 abonnenter)
12.00 – 13.00: Frokost
13.00 – 14.15: Mini-cases og videndeling om det målrettede intranet
Vi diskuterer udvalgte eksempler og udfordringer fra deltagerne og deler viden og gode råd om det målrettede intranet.
14.15 - 14.30: Opsamling og tak for i dag