Du er her

Vejen til et intranet for hele kommunen

Aktuel research blandt 51 danske kommuner

Det er en stor udfordring at favne de meget forskellige medarbejdere i kommunerne med ét intranet. Mange kommuner har derfor fortsat et ’rådhus-intranet’, der primært bruges af de centrale, administrative medarbejdere, mens især de borgerrettede medarbejdere – uden egen arbejdscomputer - er ’koblet af’ kommunens digitale arbejdsplads.

Det arbejder mange kommuner målrettet på at ændre. Målet er at understøtte intern kommunikation, dialog og samarbejde for alle medarbejdere i hele kommunen.

Intra2 har netop gennemført en spørgeskemaundersøgelse blandt 51 danske kommuner*. Undersøgelsens resultater bliver delt blandt de bidragende kommuner og danner baggrund for temadagen Intranet for hele kommunen den 9. september i Høje-Taastrup.

Hvis du er interesseret i at se rapporten, så kontakt Mads Richard Møller på mads@intra2.com.

 


 

* Følgende 51 kommuner har bidraget til undersøgelsen:

Aalborg, Aarhus, Ærø, Albertslund, Allerød, Assens, Ballerup, Brøndby, Dragør, Egedal, Esbjerg, Favrskov, Fredensborg, Fredericia, Frederiksberg, Frederikshavn, Frederikssund, Furesø, Gladsaxe, Glostrup, Gribskov, Guldborgsund, Helsingør, Herlev, Hillerød, Hjørring, Høje-Taastrup, Holbæk, Holstebro, Hvidovre, Jammerbugt, København, Lejre, Lolland, Mariagerfjord, Morsø, Næstved, Nyborg, Odder, Ringkøbing-Skjern, Roskilde, Silkeborg, Slagelse, Solrød, Sønderborg, Svendborg, Tårnby, Thisted, Vejen, Vejle, Viborg

Hvis din kommune endnu ikke har bidraget, så kontakt Mads Richard Møller på mads@intra2.com.