Du er her

Intranet som strategisk HR-værktøj

Online temadag

Adgang til materiale fra arrangementet:

Intranet som strategisk HR-værktøj

Online temadag den 15. september 2020

(Adgang kræver login og fuld adgang til Intra2.dk. Har du ikke fuld adgang, så læs om Intra2 abonnementer eller send en mail til info@intra2.com)

Deltagerliste

Oplæg og cases


Eksempler fra Intra2's brugere


Invitationen til arrangementet var:

Intranettet og den digitale arbejdsplads har mange potentialer som strategisk HR-værktøj. På denne temadag sætter vi fokus på nogle af de lavest hængende frugter og mest oplagte business cases. Det sker via udvalgte cases samt videndeling mellem deltagerne.

Med udgangspunkt i erfaringer fra Region Nordjylland deler vi viden om den brugervenlige HR-portal og den målrettede lederportal. Vi bliver klogere på hvordan Hempel arbejder med digital onboarding, hører om intranettet som kompetenceværktøj hos advokatvirksomheden Horten og afrunder med at diskutere intranettets rolle i fremtidens HR sammen med Danske Bank.  

Så der er helt sikkert digital inspiration til hele HR- og intranet-teamet. 

Alle deltagere bedes bidrage med egne eksempler og erfaringer, som vil blive inddraget i løbet af dagen. Eksemplerne vil efterfølgende være tilgængelig via Intra2.dk medlems-ekstranet.

Temadagen afholdes online via Teams. Du kan vælge at deltage alene eller samle nogle HR-kolleger og få fælles inspiration og viden. 


Online deltagelse på temadagen er gratis for Intra2 Premium abonnenter*. 

Pris for andre: 1.500,- (ex moms). Læs om Intra2 abonnement.

* Hvis din virksomhed har Business Premium abonnement har du tre gratis pladser. 

Der er ikke adgang for konsulenter og leverandører.


Dagens program

09.15: Klar til start
Deadline for online ankomst og teknisk tjek. 

09.30: Velkomst og introduktion
Introduktion til dagens tema og program, v. Mads Richard Møller, Intra2

9.45 – 11.00: Case og digital videndeling: Den brugervenlige HR-portal
Mini-case: Region Nordjylland, v. Helle Haals Burchardt, Intranet-koordinator og Dorthe Vittrup Andersen, Konsulent

Region Nordjylland er en geografisk meget spredt virksomhed med mange forskellige typer af medarbejdere - blandt disse mange der arbejder ’på gulvet’, uden egen arbejdscomputer. Alligevel er den personalehåndbogen på intranettet det centrale sted for alt information om ansættelse og personaleforhold. Det er ikke ’rocket science’, men handler om bevidste valg, enkle principper og hårdt (sam)arbejde. 

Efter Region Nordjyllands oplæg ser og hører vi om udvalgte eksempler og erfaringer fra deltagerne.
 
11.10 – 12.30: Case og digital videndeling: Den målrettede lederportal
Case: Region Nordjylland, v. Helle Haals Burchardt, Intranet-koordinator og Mette Holm, Kommunikationskonsulent

Region Nordjylland har netop lanceret en ny version af deres målrettede portal for ledere. Portalen er struktureret i forhold til regionens ledelsesstrategi og fokusområder, og samler alt relevant information på ét sted. Ledelsesportalen er tilgængelig for alle medarbejdere i regionen. 

Efter Region Nordjyllands oplæg ser og hører vi om udvalgte eksempler og erfaringer fra deltagerne.

12.30 – 13.00 Frokost-pause

13.00 – 13.45: Hempel: Digital onboarding i øjenhøjde

V. Marlene Kaas, HR Process Specialist

Et af Hempel’s top prioriteter i 2019 var lancering af et globalt onboarding program. Målet var at forenkle og effektivisere processen i hele organisationen, og sikre at globale procedurer og lokal praksis hænger godt sammen. Samtidigt er det vigtigt at starte så tidligt i ansættelsesforløbet som muligt og sikre løbende opfølgning i den første periode. Efter research blandt rådgivere og leverandører af onboarding-løsninger valgte Hempel at bygge deres egen onboarding proces via SharePoint. 

Kort runde om deltagernes erfaringer med digital onboarding.

14.00 – 14.45: Horten: Intranettet som kompetenceværktøj
V. Martin Schaumburg-Müller, informationsspecialist og intranetansvarlig 

Advokatvirksomheden Horten lever af at sælge rådgivning. Det er derfor vigtigt at medarbejdernes kompetencer er opdaterede og let tilgængelige, både for kolleger og kunder. Intranettet er krumtappen i den løbende vedligeholdelse af såvel faglige, praktiske og personlige informationer om den enkelte medarbejder. De faglige informationer er tilrettet og udfoldet på Hortens hjemmeside – bl.a. i form af specialer og fagligt CV - mens intranettet fungerer som en udvidet telefonbog og ’find kollega værktøj’. 

Kort runde om deltagernes erfaringer med intranet som kompetenceværktøj.

15.00 – 15.45: Danske Bank: Intranettets rolle i fremtidens HR
V. Claus Westergaard, Konsulent, People Digitalisation

Danske Bank er i gang med at implementere en helt ny og ambitiøs digital HR-platform, som skal strømline og effektivisere en lang række HR-processer og -workflow. En af de helt store udfordringer bliver at gøre det let at finde og bruge HR-platformen for medarbejdere, ledere og HR-ansvarlige. Intranettet spiller en central rolle i dette, men hvilken?

15.45 – 16.00 Opsamling og afrunding