Intra2 konference i samarbejde med K1
Materiale fra konferencen Digital ledelseskommunikation
(Adgang kræver login og fuld adgang til Intra2.dk. Læs mere).
Case-præsentationer
- Coloplast: Global ledelseskommunikation i Coloplast
- Chr. Hansen: Communications initiatives for supporting an accessible, visible and trusted CEO
- GEA: Welcome to Stefan’s Corner & 3 other examples of digital management communication
- Nilfisk: Digitalt lederforum til aktivering og forankring af strategi
- Pandora: Voice Makers Hub - Behind the scenes of Pandora’s digital leadership communication. (Er alene delt mellem deltagerne på konferencen)
Deltagerenes egne erfaringer (m.m.)
- 62 screenshots fra de 28 deltagende virksomheder. Med eksempler fra bl.a. A.P. Møller – Maersk, ATP, Boligselskabet Sjælland, Glostrup Kommune, Københavns Universitet, NCC, Nordea, Region Syddanmark, Stevns Kommune, Udenrigsministeriet og Via University College.
- To Intra2 modeller: "Four elements in the digital workplace" & "The intranet as front door to the digital landscape"
Invitationen til arrangementet var:
Intra2 følger op på sidste års temadag, og sætter atter fokus på Digital Ledelseskommunikation - for topledelsen og den samlede ledergruppe. Det sker igen i samarbejde med K1-community.
Vi har samlet fem globale virksomheder og får indblik i deres arbejde med digital ledelseskommunikation. Det er Coloplast, Chr. Hansen, GEA, Pandora og Nilfisk.
Konferencen afholdes hos GEA, Gladsaxevej 305, 2860 Søborg.
Vær på forkant med den digitale agenda for intern ledelseskommunikation
De digitale medier betyder nye muligheder for intern ledelseskommunikation, men stiller også nye krav til top- og mellemledere og de kommunikationsansvarlige. Det handler bl.a. om organisationer i forandring, nye forventninger hos medarbejderne og om valg af digitale formater og kanaler.
Lær af erfaringer fra Coloplast, Chr.Hansen, GEA, Pandora og Nilfisk og via dialog og videndeling med de øvrige deltagere.
Dagens program
9.30 – 10.00: Velkomst og introduktion
Mads Richard Møller, Intra2 Share og Pelle Nilsson, K1 og Resonans Kommunikation
Introduktion af dagens tema og program. Kort runde med deltagernes egne udfordringer inden for digital ledelseskommunikation.
10.00 – 12.15: Digital toplederkommunikation i tre globale virksomheder
Coloplast: Global ledelseskommunikation i et mix af livestreaming, Telco events (Teams), CEO-blog og intranet
Morten Holmgård, Leadership Communications Manager & Peter Mønster, Global Communications Manager
Siden sidste års temadag er der kommet ny CEO i Coloplast. Vi får indblik i hvordan den digitale ledelseskommunikation bygger videre på tidligere års erfaringer, men også har forandret sig efter at Kristian Villumsen har overtaget stafetten fra Lars Rasmussen. Blandt de fortsatte aktiviteter er – udover nyhedsformidling på intranettet - live streaming af topledelsens kvartalsvise ’town hall meeting’ og regelmæssige Teams-kald med 1000 ledere. Et gennemgående tema er at få Coloplasts mission integreret i aktiviteterne på en relevant og engagerende facon.
Chr. Hansen: Internal communications initiatives for supporting an accessible, visible and trusted CEO
Christine Rubner Hultmann, Intranet Manager og Karen Lauesen, Head of Communications Partners
Mauricio Graber started as CEO in June 2018. As a new leader, building trust between Mauricio and the employees is important for engagement and stability in the organization. Mauricio and Corporate Communications have identified a combination of different initiatives that will help to do this by making him visible and accessible, enabling employees to get to know him and for Mauricio to get his ‘finger on the pulse’ of Hansenites.
(Oplægget holdes på engelsk)
GEA: Welcome to Stefan’s Corner
Christian Larsen, Director of Internal Communication & Corporate Events
I februar 2019 blev Stefan Klebert udnævnt til ny CEO for den globale ingeniørvirksomhed GEA. For at sikre let adgang til Stefan’s artikler, videoer og billeder, blev ’Stefan’s Corner’ etableret som et centralt element på GEA’s intranet: Connect. Det er også muligt at kommentere og stille spørgsmål til Stefan – både med navn og anonymt. For at sikre opmærksomhed og synlighed bliver aktuelle indlæg fra Stefan’s Corner løbende vist på forsiden af intranettet.
12.15 – 13.00: Frokost
13.00 – 13.45: Mini-workshop
Faciliteret af Mads Richard Møller, Intra2 Share
Deltagerne deler erfaringer og ideer om digital ledelseskommunikation fra egen virksomhed. Det sker bl.a. ud fra aktuelle eksempler fra deltagernes egne løsninger.
14.00 – 15.45: Digitale lederfora i to globale virksomheder
Pandora: Voice Makers Hub
Christine Drud von Haffner, Director of Internal Communication, Corporate Communications
I forbindelse med Pandora’s ledelseskonference i foråret 2019 og efterfølgende rebranding har Pandora etableret det digitale univers ”Voice Makers Hub”, hvor 250 ledere og udvalgte influencers deler viden og ideer. Der er adgang til Voice Makers Hub via Pandora’s Intranet Infora, og sitet blev design- og identitetsmæssigt et test-site for den bredere rebranding af Infora i August 2019. Vi får indblik i helt friske erfaringer og læringer fra det digitale ledelsesunivers, som understøttes af månedlige Skype kald for ledelsen.
Nilfisk: Digitalt lederforum til aktivering og forankring af strategi
Steffen Støvelbæk, Global Director, Head of Corporate Communication
I begyndelsen af 2019 blev først top 80-ledere og derefter top 500-ledere inviteret indenfor i et særligt digitalt forum, hvor de i løbet af 10 dage gennemførte et koncentreret og interaktivt ’Strategi-sprint’. Målet var at sikre forståelse og medejerskab af Nilfisks opdaterede, globale strategi. Blandt aktiviteterne var lederindlæg, videoer samt fælles dialog og idé-generering. Til efteråret følges op med en række afgrænsede ”Check-in sprint” i det digitale lederforum. Som platform har Nilfisk valgt CorpU, en amerikansk lærings- og dialogplatform.
15.45 – 16.00: Afrunding og perspektivering
Mads Richard Møller, Intra2 Share og Pelle Nilsson, K1 og Resonans Kommunikation