Du er her

Skatteministeriet: Ny organisation - nyt koncernintranet

Intranet SiteSeeing og netværksmøde

Materiale fra arrangementet

(Kræver login og fuld adgang til Intra2.dk. Har du ikke adgang, send en mail til info@intra2.com)

Præsentation

  • 32 screenshots delt mellem deltagerne med eksempler på kombination af lokalt og fælles indhold

 


Invitationen til arrangementet var:

Hvor? Østbanegade 123 i København Ø

Kom med og hør om etablering af koncernintranet for Skatteministeriets nye organisation. Vi hører om forarbejdet, får en grundig rundtur og diskuterer aktuelle udfordringer og fremtidige planer. Vi deler også viden og erfaring på tværs - bl.a. via deling af eksempler fra deltagernes egne intranet.
Skatteministeriets intranet er bygget på SharePoint Online og Office 365.

 Mødet kan også følges via Skype. Det noteres blot i tilmeldingen.

 



Koncernintranet til syv nye styrelser

I forbindelse med den omfattende reorganisering af SKAT og etablering af syv helt nye styrelser, lancerede Skatteministeriet den 1. juli 2018 første del af deres nye SharePoint Online koncernintranet.

Første version satte fokus på intern kommunikation og nyhedsformidling via SharePoint Online. I januar 2019 blev der koblet nye, interne samarbejdsværktøjer fra Office 365 til løsningen.
Proces, metadata og adoption

Det nye intranet er resultat af en stram afklarings- og udviklingsproces: Forberedelse og overordnet projektplan i efteråret 2017, valg af platform og leverandør i januar 2018, start på afklarings- og designproces i marts / april 2018 og lancering af første version 1. juli. En deadline der ikke var til at rykke!

Via målrettet brug af metadata og tagging sikres at relevant indhold vises for medarbejdere i de forskellige dele af organisationen. Centralt i løsningen er også en opdelt forside, som både indeholder nyhedsformidling og direkte adgang til samarbejdsværktøjer og programmer.

Vi hører også om udfordringer og planer med at sikre adoption i alle dele af organisationen, herunder behovet for Change Management.

 

Se Skatteministeriets intranet

Intranetansvarlig Anni Voxnæs Waarst og Irene Olsen fortæller og viser rundt på det nye intranet.

Se intranetprofil for Skatteministeriet med screenshots fra tidligere og det nye intranet (kun adgang for Intra2 abonnenter)

Skatteministeriet har valgt SharePoint Online og Office 365 – uden brug af tredje-parts box-løsninger. Det sker bl.a. via Modern Sites og HUB samt samarbejdsværktøjerne Teamsites, Teams, Planner og Stream.

Skatteministeriets intranet dækker de syv styrelser: Gældsstyrelsen, Vurderingsstyrelsen, Skattestyrelsen, Toldstyrelsen, Motorstyrelsen, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen samt Administrations- og Servicestyrelsen. Derudover de tre myndigheder Departementet, Spillemyndigheden og Skatteankestyrelsen.