Du er her

Hvilke data indgår i benchmarken?


Intra2's Intranet Brugerundersøgelse og Benchmark indeholder syv standardspørgsmål, som kan sammenlignes med besvarelser fra andre virksomheder. Det giver værdifuld viden om hvordan medarbejderne i andre virksomheder bruger og vurderer deres intranet og digitale arbejdsplads, og viser dermed forbedringspotentialet.

De syv benchmarkspørgsmål og grundlaget for benchmark fremgår nedenfor. Tallene i parantes angiver antal virksomheder der sammenlignes med (pr. 1. juli 2022).

  1. Tidsforbrug på intranettet
    Benchmarkes som standard i forhold til gennemsnit for danske virksomheder (80)
    Kan benchmarkes ift. gennemsnit for danske kommuner (38)

  2. Brugsfrekvens
    Benchmarkes som standard i forhold til gennemsnit for danske virksomheder (33)
    Kan benchmarkes ift. gennemsnit for danske kommuner (13)

  3. Aktivitetsfrekvens
    Benchmarkes som standard i forhold til gennemsnit for danske virksomheder (34)
    Kan benchmarkes ift. gennemsnit for danske kommuner (14)


  4. Vurdering af forretningsmæssig værdi
    Benchmarkes som standard i forhold til gennemsnit af samtlige samt
    top 3 danske virksomheder (79)

    Kan benchmarkes ift. gennemsnit af samtlige samt top 3
    danske kommuner (33)


  5. Generel tilfredshed
    Benchmarkes som standard i forhold til gennemsnit af samtlige samt top 3 danske virksomheder (32)
    Kan benchmarkes ift. gennemsnit af samtlige samt top 3 danske kommuner (13)


  6. Vurdering af 10 udvalgte parametre
    Benchmarkes som standard i forhold til gennemsnit af samtlige samt top 3 danske virksomheder (36)
    Kan benchmarkes ift. gennemsnit af samtlige samt top 3
    danske kommuner (13)


  7. Behov for forbedringer
    Benchmarkes som standard i forhold til gennemsnit af samtlige samt top 3 danske virksomheder (34).
    Kan benchmarkes ift. gennemsnit af samtlige samt top 3 danske kommuner (13)
    .


Det er desuden muligt at tilføje og benchmarke i forhold til fire supplerende spørgsmål om findability:

  1. Jeg kan finde de informationer, jeg har brug for
  2. Intranettets menuer hjælper mig til at finde de informationer, jeg har brug for
  3. Søgningen på intranettet hjælper mig til at finde de informationer, jeg har brug for
  4. Jeg ved altid hvor på intranettet, jeg befinder mig

Benchmarken sker i forhold til mere end 200 internationale virksomheder.


Se eksempel på benchmarkrapport (pdf).

Se alle spørgsmål i undersøgelsen på denne online version af det samlede spørgeskema.

 


 

<< tilbage til Intra2 Intranet Brugerundersøgelse >>