Du er her

Socialt intranet - Program

8.30-9.00
Ankomst, morgenkaffe/brød og netværk


9.00-9.20
Velkomst og introduktion ved Mads Richard Møller, Intra2 og Bent Schou, VidenDanmark


9.20-10.00
Keynote: Sofus Midtgaard
, Leaderlab
Social Business - making it happen!

Inspireret af sociale medier som Facebook og Twitter får videndeling og intranet får meget opmærksomhed i disse år. Vi skal videndele for at kunne skabe nye innovative produkter på tværs af organisationen lyder mantraet. Men hvad er forudsætningerne for at lykkes?

Sofus Midtgaard zoomer lidt ud og sætter fokus på de grundvilkår og rammer, der er afgørende for at skabe sociale og delende organisationer. Han giver eksempler på virksomheder, der med succes har nedbrudt siloer og skabt videndeling og innovation på tværs af organisationen.

Sofus arbejder i dag for Leaderlab og er drivkraften bag den årlige konference Rebuild.


10.10-10.50
Case: IBM
Fra avanceret telefonbog til socialt netværksmedie
Oplæg ved Kim Escherich, Executive Innovation Architect, Smarter Planet, IBM

IBM er en garvet bruger af sociale medier - også til intern brug. Det sker bl.a. for at teste de produkter, de selv udvikler og sælger til deres kunder.

Der er derfor en kontinuerlig linje fra deres første avancerede telefonbog 'BluePages' fra 1990'erne, over deres Facebook-inspirerede Beehieve til deres nuværende brug af en meget bred palet af sociale medier, som sikrer intern videndeling og samarbejde på tværs af en global organisation med mere end 400.000 medarbejdere.


11.10-11.50
Case: Frederikshavn Kommune
Social med SharePoint 2010
Oplæg ved Jacob Wenzel, Sharepoint intranetansvarlig

SharePoint 2010 giver en række muligheder for at styrke dialog og erfarings¬udveksling mellem medarbejderne. Det centrale omdrejningspunkt er den personlige profilside, som Frederikshavn Kommune løbende har styrket og udbygget – senest med en ’spørg om’ funktion, der synliggør medarbejderne kompetencer. Vi hører også om erfaringerne med blogs og statusopdateringer samt planerne for at åbne op for noter og kommentarer.


11.50-12.15
Hvad er socialt i jeres intranet - eksempler fra deltagerne


13.00-13.40
Case: Advodan
Faglig videndeling via Intranet med Yammer

På Advodans nye intranet har dialogværktøjet Yammer fået en meget central placering side om side med det mere centralt styrede indhold.

Det har været en stor udfordring at få medarbejderne til at forstå det nye værktøj og tage det til sig, men nu er Yammer blevet en integreret del af den løbende faglige videndeling mellem de 500 juridiske og administrative medarbejdere på kædens 37 kontorer.

Pia Eskildsen vil fortælle om hvordan man i Advodan har fået medarbejderne til at bruge Yammer, og hvordan det påvirker videndeling og samarbejde hos Advodan.

Pia er uddannet journalist fra Danmarks Journalisthøjskole og har som primære ansvarsområder intranet og intern videndeling samt Advodans hjemmeside.


13.50-14.30
Case: Fakta
FaktaShare forankrer og synliggør en innovationskultur

Hvordan deler man best practise i en virksomhed med 7.000 medarbejdere fordelt i 400 butikker og et hovedkontor? Hvordan imødekommer man de unges behov for at udfolde sig, føle sig set og anerkendt, når man sjældent er mere end 5 i butikken ad gangen?
Hvordan kan vi profitere på stolthed?
Hvordan bringer man hovedkontoret ud i butikkerne, -og omvendt?

Indlægget vil være om FaktaShare, et socialt selvudviklet medie som tager det bedste fra LinkedIn, Facebook, YouTube, Twitter og blogging og sætter det i en faglig kontekst til at skabe innovation i Danmarks næst-største dagligvarekæde. Aldersgennemsnittet for faktas medarbejdere er 22 og FaktaShare imødekommer generation Y og Z behov for synlighed og indflydelse i et udpræget maskinbureaukrati, hvor medarbejderne ellers meget sjældent mødes bortset fra i de enkelte butikker. 900 aktive brugere på mindre end en måned og en større fokus på købmandsskab og best practise end nogensinde i faktas 30 årige historie. 

Jens Romundstad er HR-chef i Fakta. Jens er uddannet civiløkonom og HD i virksomhedskommunikation og strategisk udvikling fra CBS.


14.50-15.45
Det sociale intranet - hvordan kommer vi videre?
Workshop og diskussion

15.45-16.00
Debat og afslutning

 


>> Tilbage til info om seminar