Pip fra brugerne 'Pipperi' a la twitter på intranettet giver direkte dialog mellem medarbejdere og kan understøtte samarbejde og kendskab til hinanden på tværs af virksomheden. Alle brugere kan komme ud med deres budskaber - helt uden filter. Det kan ske til egen afdeling eller til hele virksomheden.
- Se eksemplet fra SBS Discovery nedenfor
| Skrevet af Caroline Simonÿ
> Se andre skærmdumps med eksempler på sociale elementer på intranettet
> Har du selv eksempler – så del med de andre Intra2.dk brugerne. Upload skærmdump eller send til caroline@intra2.dk
|
Eksempel: Brugerne pipper hos Boligselskabet Sjælland
Brugerne af Boligselskabet Sjællands intranet er ikke gået pip, men har fået sin helt egen pip-kanal. Navnet siger det meste i sig selv: Her kan alle brugere selv birage med helt korte beskeder.
Boligselskabet Sjælland har sidste år lanceret et intranet til deres brogede medarbejderskare, bl.a. med en mobil version, så intranettet kan nå ud til de de 140 decentrale medarbejdere uden egen PC. Vi mobilen kan de også bidrage med pip.
Forside Øverst højre: Alle kan pippe | Forside på mobilen Pip placeret som næstøverste element |
Oprettelse af pip Korte beskeder (maks 140 tegn) med kort overskrift, som publiceres på forsiden (maks 60 tegn). |
|
Eksempel: Twitter hos SBS Discovery
På SBS Discovery intranet bruges Twitter på en hel anden måde - nemlig til synliggørelse af deres eksterne kommunikation.
I en nyhedskanal på forsiden vises Twitter posts, som presseafdelingen skriver.
Ekstern kommunikation via twitter på intranettet Twitterkanal nederst til højre på skærmbilledet
Se andre skærmdumps med eksempler på sociale elementer på intranettet |
|