Konference i Billund, hos LEGO
Materiale fra arrangementet
Adgang kræver log ind. Opret dig som bruger
> Skærmdumps fra deltagernes egne intranet
Invitationen til arrangementet var:
Hvor? Hos LEGO, Aastvej 1, 7190 Billund
Ordstyrer og facilitator: Anette Wittenberg, IntraTeam
Tilmeld dig til caroline.simony@intra2.dk
Arrangement i samarbejde med IntraTeam
Info om parkering:
Der er parkeringsområde foran hovedindgangen til LEGO. Hvis du finder parkering ved hovedindgangen, SKAL der hentes p-billet i receptionen.
Det kan ikke garanteres, at alle kan finde parkering ved hovedindgangen. Hvis det ikke er muligt, vil receptionen henvise til parkering på villaveje omkring LEGO.
Vær ekstra opmærksom på evt. skiltning.
Dagens program:
09.00 - Ankomst
09.30 - Velkomst
09.40
Sådan fik VELUX Gruppen succes med nyt intranet
v/ Majbritt Rohde Murmann, VELUX Gruppen
I november 2015 lancerede VELUX Gruppen første version af den digitale arbejdsplads med Yammer og team sites – og et nyt intranet i centrum. Under hele projektforløbet har ledelsesopbakning og et globalt engagement været i fokus. Resultatet er en positiv modtagelse af VELUX One og en god start på en lang rejse med nye kommunikations- og samarbejdsværktøjer. Hør om arbejdet med at få ledelsens opbakning, opbygning af Community Manager netværk og den begejstring, der spredte sig i virksomheden op til go live. Efterfølgende er der en sighseeing af VELUX One.
10.30 - Pause
10.50
Fokus på nyheder og intranettet som arbejdsredskab hos Vejdirektoratet
v/ Agnete Langgård, Vejdirektoratet
Vejdirektoratets SharePoint 2013 intranet bygger på en virksomhedsgodkendt strategi og drives stramt ud fra vedtagne governance principper. Der har været særlig fokus på nyhedsformidling, en struktur, der skal understøtte intranettet som arbejdsredskab, og på fuld brug af både samarbejdsrum (team sites) og Min Side, der bl.a. integrerer med SAP. I forbindelse med en nylig brugerundersøgelse vil der blive arbejdet med at forbedre søgningen, at skabe bedre overblik og at gøre intranettet mere socialt.
11.40 - Pause
12.00
Danske Bank Koncernens unikke HELP Universe
v/ Tine Kjærgaard Goodstein, Danske Bank Koncernen
HELP Universe tilbyder medarbejderen hjælp til det tekniske, det faglige og processerne. Løsningen blev oprindeligt udviklet på SharePoint og senere omlagt til ServiceNow. Det primære mål med løsningen har været at få færre og mere målrettede fejlrapporter og at øge medarbejdernes mulighed for at hjælpe sig selv via dynamisk fremfinding af relevante FAQ’er, forretningsgange og videoer. Kortsortering og tænke-højt test blev anvendt for at sikre en solid løsning på tværs af flere lande og målgrupper. HELP Universe vandt i 2015 en ”Intranet Innovation Award".
12.30 - Lightning talks
ProActive
12.30 - Frokost
13.15
Ny samarbejdsportal i Frederikshavn Kommune
v/Jacob Wenzel, Frederikshavn Kommune
Frederikshavn Kommune gik i luften med ny samarbejdsportal i december 2015 efter 1½ års projektarbejde. Samarbejdsportalen er et sammenhængende intranet, sagssystem (ESDH) og kommunikationsportal med Webtops Wizdom-funktioner og Yammer integration. Nogle af udfordringerne har været konvertering af data fra både fagsystemer og intranetdelen og en ny måde at kommunikere på med Yammer. Der er høj fokus på fejlretning, rettigheder og søgning. Hovedpunkter i oplægget:
Selve processen. Ledelsen og organisationens rolle.
De vigtigste udfordringer
Prioritering af indhold/struktur/navigation
Yammer
Hvornår er vi i mål?
13.45
JB United: Et intranet, der er socialt, mobilt og fyldt med video
v/ Per Esmann, Jyske Bank
Online kommunikation er i dag mobilt, socialt og fyldt med video - men kun, når vi er hjemme. Når vi tager på arbejde, rejser vi samtidig 10 år tilbage i tiden. Det har Jyske Bank forsøgt at lave om på det med social intranet "JB United". Se løsningen og hør om tankerne bag. Jyske Bank er vinder af "Digital Communication Awards 2015".
14.35 - Pause
14.55
Jarmers Hjørne: Vinder af IntranetPrisen 2016
v/Per Sommer, Realdania
Få Realdanias bud på, hvad der skal til for at skabe et værdifuldt intranet, som brugerne tager til sig, og hvordan der bliver arbejdet med at nå de overordnede mål om at:
Understøtte en ny fælles og moderne organisationskultur
Understøtte organisationens værdier om åbenhed og transparens
Øge tilgængeligheden
15.25 - Afrunding
15.30 - Tak for i dag
Tak til dagens sponsor:
Se ProActives bud på: Sådan får du succes med dit SharePoint intranet.
Priser
Tilmeld dig til caroline.simony@intra2.dk
|
| Før 21. maj | Efter 21. maj |
Betalende medlemmer af Intra2 og IntraTeam |
| Kr. 1.695 | Kr. 1.895 |
Øvrige | Kr. 2.695 | Kr. 2.995 | |
Priserne er ex. moms |
|
|
|
*Intra2 virksomhedsmedlemskab, Intra2 individuelt- eller IntraTeam netværksgruppemedlemskab
Medlemmer af Dansk Kommunikationsforening får 20% rabat på priser for øvrige deltagere, hvis de oplyser medlemsnummer ved tilmelding.
Tilmeldingen er bindende 14 dage før arrangementet. Pladsen kan overdrages til en kollega. Ved afmelding inden 14 dage før arrangement betales 10% af prisen til administration.