Mødet er afholdt
Kom til erfa-møde hos Nordea og vær med til at dele viden om det store arbejde, det er at optimere intranettets søgemaskine.
Søgeoptimering med fokus på forretning, teknik og brugerflade
Søgefunktionen er én af brugernes veje til intranettets indhold. Men en god søgefunktion er kompleks og kræver grundigt arbejde.
Hos Nordea er effektiv søgning ikke kun et spørgsmål om metatagging, men et spørgsmål både om forretning, teknik og brugerflade.
På mødet vil Michael Rosager fra Nordea Digital Communication fortælle om deres kontinuerlige arbejde optimering af søgefunktionen på deres intranet.
Vi hører om den forretningsmæssige optimering, hvor de bl.a. gennemgår statistik og feedback fra brugerne og træner intranetredaktører i at skrive godt. Vi hører om den tekniske optimering af søgemaskinen, som sker i tæt samarbejde med IT-udviklere. Og vi hører om optimering af brugerfladen, hvor fokus primært har været på interface't til søgningen og layout af søgeresultat-siden.
På mødet vil vi selvfølgelig også inddrage og diskutere deltagernes egne erfaringer – og sammen diskutere og give hinanden input til opgaven.
Nordeas søgemaskine er baseret på Autonomy, som bl.a. er optimeret i forhold til deres Bea portal.
Se Nordeas intranetprofil
Se Michaels brugerprofil
(Kræver log ind og aktiv bruger- og intranetprofil)
Om Nordea
Nordea har ca. 11 mio. kunder, omkring 1.400 filialer, mere end 30.000 medarbejdere og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Læs mere på www.nordea.dk
Tilmelding og priser
Tilmeldingsfrist er 25. januar.
Der er begrænsede pladser, som fordeles efter 'først til mølle' princippet. Dog maks. 2 deltagere fra hver virksomhed.
Deltagelse er gratis, hvis du har fuldt individuelt medlemskab eller virksomhedsmedlemskab i Intra2.
For gratis- og ikke-medlemmer er prisen 1000 kr.
Læs mere om medlemskab af Intra2
Tilmeld dig med et klik på 'sign up' eller skriv til caroline@intra2.dk