Du er her

Nyt intranet hos Matas – bygger bro til 300 butikker

Intranet SiteSeeing hos Matas

Materiale fra arrangementet

NB: Adgang kræver log ind. Opret dig som bruger



Nyt intranet hos Matas - Oplæg ved intranetansvarlige Lene Hovej

Skærmdumps fra Matas' intranet

Skærmdumps fra deltagernes intranet (Forsider og eksempler på indhold målrettet medarbejdere 'i marken').

 
Tak til Lene Hovej fra Matas for en super SiteSeeing med god videndeling

 

 

 

  

 


Invitationen til arrangementet var:

 

Hvor? Hos Matas, Rørmosevej 1, 3450 Allerød

Ordstyrer og facilitator; cand.comm Mads Richard Møller, Intra2

Tilmeld dig til caroline.simony@intra2.dk

Medlemmer: Gratis
Ikke-medlemmer: 1500,-


Hør om Matas' nye intranet; Et nyhedsbåret intranet - nødvendigt for den daglige drift - og målrettet både medarbejderne på gulvet og dem foran computeren.

Intranettet er bygget på ProActives IntraActive SharePoint 2013 løsning.

Kom og mød: Lene Hovej, Intranetansvarlig hos Matas

 


Matas lancerede i efteråret 2015 et nyt intranet

Den primære målgruppe er 2500 medarbejderne i detailkædens næsten 300 butikker - spredt over hele landet. Intranettet holder medarbejderne opdateret og understøtter dermed direkte driften af butikkerne, som er virksomhedens kerneydelse.

De ansatte på hovedkontoret er indholdsleverandører af det nyhedsbårne intranet, hvor nyt om bl.a. varer, kampagner og produktstatus gør intranettet til et nødvendigt og forretningskritisk medie for de butiksansatte.

Udover fokus på nyheder fungerer intranettet bl.a. også som opslagsværk for butikscheferne og til intern kommunikation på hovedkontoret. Ved siden af intranettet benyttes en lukket Facebook-gruppe til dialog medarbejderne i mellem. 

Efter at have været i luften i et halvt år, skal der nu sættes gang i en brugerundersøgelse af intranettet, der skal sikre at den fortsatte udvikling sker på rette baggrund.

Intranettet er en on-premise løsning bygget på Proactives IntraActive platform – en overbygning på SharePoint 2013. Ansvaret er placeret hos IT, som har deltaget aktivt i udviklingen.


Hør om og se:

 Udviklingsprocessen: Bl.a. om baggrund for opgradering, valg af platform, inddragelse af fokusgruppe og brug af Intra2 til inspiration.


 Live SiteSeeing: Rundtur på intranettet


 Intranet til medarbejderne på gulvet: Hvordan intranettet understøtter daglig drift og er målrettet medarbejdere uden for hovedkontoret. Og hvordan Facebook bruges som supplement.


Og så er der selvfølgelig god tid til videndeling mellem deltagerne, bl.a. med fokus på inddragelse af brugere i den løbende udvikling af et intranet.

_________________

Tilmelding

Tilmeld dig til caroline.simony@intra2.dk

Priser:
Med medlemskab*; Gratis
Øvrige; 1500,-

*Intra2 virksomhedsmedlemskab, Intra2 individuelt- eller IntraTeam netværksgruppemedlemskab

Priser er ex. moms
Læs om medlemskab

Tilmeldingen er bindende 14 dage før arrangementet. Pladsen kan overdrages til en kollega. Ved afmelding inden 14 dage før arrangement betales 10% af prisen til administration.