Temadag
Materiale fra arrangementet
Adgang kræver log ind. Få adgang til Intra2
- Alle screenshots fra deltagerne intranet - Se bl.a. forsider, nyheder og screenshots fra mobile enheder
- Casepræsentationer fra DR, BDO, Arla, NNE og PANDORA
- Deltagernes gode råd om fremtidens interne kommunikation
- Deltagernes for og imod Workplace by Facebook
Tak til DR for godt værtskab!
Invitationen til arrangementet var:
Hvor? Hos DR, Emil Holms Kanal 20, 0999 København
Ordstyrer og facilitator: cand.comm Mads Richard Møller, Intra2
Praktisk info
Vi skal være i lokalet Mødesal 8200, opgang 8-2
Jakob Wickmann Elkjær er vært.
Du skal melde din ankomst i receptionen. Der får du et navneskilt.
I vil blive hentet løbende i hold af min kollega Fie Foged.
Parkering og bus/metro: Der er metro stort set lige til døren. Der er betalingsparkering ved metroen.
Temadag om intern nyhedskommunikation på bl.a. Workplace by Facebook, socialt intranet og mobilen.
Arrangementet holdes i samarbejde med IntraTeam
Forandring og forventninger til intern nyhedskommunikation
Brugen af sociale medier internt i danske virksomheder vokser eksplosivt, både på og uden for intranettet.
På arrangementet kan du høre, hvordan en række virksomheder udnytter dem på bedste vis, og hvordan de skaber værdifuld intern nyhedskommunikation mellem medarbejdere og til medarbejdere på både intranet og interne sociale medier.
Hør aktuelle cases om socialt intranet, Workplace by Facebook, mobil nyhedsformidling og kampagnekommunikation om ny digital arbejdsplads. Få også gang i god diskussion på dagens round tables.
Program
9.00 – 9.30: Kaffe og netværk
9.30 – 9.45: Velkomst og introduktion til temadagen
9.45-10.25
DR: Fra traditionelt intranet til fokuseret intranet med nyheder og guides
v. Jakob Wickmann Elkjær, Stedfortrædende kommunikationschef - DR Kommunikation & Presse
DR er midt i udviklingen af et nyt og mere enkelt intranet, hvor nyhedsformidling og brugsværdi (e.l.) kommer i fokus. Det skal erstatte det nuværende intranet, som med tiden har udviklet sig til et meget komplekst og uoverskueligt digitalt landskab. Udviklingsstrategien er i høj grad ’learning by doing" hvor indholdet udvikles løbende i takt med efterspørgslen for at sikre, at det svarer til organisationens behov.
10.30-11.00
Nyhedsformidling i lommeformat
NNE: Om OPEN – mobile nyheder til både interne og eksterne målgrupper
Mini-case om erfaringer med intern nyhedsformidling via mobilen.
11.15-12.30
BDO: Workplace by Facebook – inklusive live SiteSeeing
v. Jeppe Schyth Olsen, CMO, og Simon Warnich, Senior Konsulent, kommunikation og sociale medier
Rådgivnings- og revisionsvirksomheden BDO var en af de første danske virksomheder, der testede Workplace by Facebook. Det skete i oktober 2015 i forbindelse med et stort kulturprojekt. Siden har Workplace bredt sig til alle dele af virksomheden og er blevet et uundværligt dialog- og samarbejdsværktøj, som har ryddet kraftigt op i brugen af interne mails – både faglige og sociale.
En af de store fordele er at brugerne i forvejen kender Facebook, så alle hurtigt kan komme i gang. Alle 1100 medarbejdere har en profil og der er nu mere end 130 grupper – helt uden markedsføring eller uddannelse.
Næste skridt er at se på samspillet med intranettet, som eksisterer side om side med Workplace, og indeholder de mere traditionelle informationer, værktøjer og ’top-down’ nyhedsformidling.
12.30 - 13.15 Frokost
13.15 - 14.00
Perspektivering: Forandring af den interne digitale kommunikation
v. Jonas Bladt Hansen, Arla Foods
Jonas, som pt. er digital konsulent hos Arla Foods, vil give sit bud på, hvordan den interne digitale kommunikation forandres i takt med de markante teknologiske forandringer der sker i samfundet i dag og fremover.
Jonas’ erfaringer med nye medier i den interne kommunikation startede i DSB, hvor han var med til at indføre gamification i værdikommunikationen. I ARLA har han stået for udviklingen af deres prisvindende, task baserede intranet. Jonas er desuden et kendt ansigt på ind- og udenlandske konferencer. Han vil kigge i krystalkuglen og bl.a. komme omkring fremtidens forventninger fra de unge medarbejdergrupper (millennials), hvordan digitale ’robotter’ ændrer spillereglerne internt i virksomheden, og hvilke kompetencer der bliver brug for i fremtidens kommunikationsafdeling.
14.00 - 15.00
Round tables: Intern digital kommunikation next steps
Facilitator: Mads Richard Møller, Intra2 og Jonas Bladt, Arla Foods
Ud fra dagens cases og oplæg diskuterer deltagerne de centrale udfordringer og dilemmaer i forhold til egen virksomhed, giver hinanden sparring og kommer med forslag til next steps - både på kort og lang sigt. Resultatet bliver et idé- og inspirationskatalog, som efterfølgende deles på Intra2.dk.
15.10 - 15.55
PANDORA: Global kampagne for ny digital arbejdsplads
v. Morten Dal, Global Intranet Manager, Corporate Communications, PANDORA
Hør om tilrettelæggelse og udrulning af lanceringskampagnen for PANDORA’s nye, globale digitale arbejdsplads - herunder bl.a. brug af video og mobil konkurrence.
15.55 - 16.00: Afrunding samt sidste videndeling og netværk
16.00: Afslutning på temadag
Tilmelding og priser
Tilmeld dig til caroline@intra2.com
Tilmelding før 2. marts
Med medlemskab*; 1495,-
Øvrige; 2.495,-
Efter 15. marts henholdsvis 1695,- og 2.695,-
*Intra2 virksomheds-, individuelt eller IntraTeam netværksgruppemedlemskab.
Har I Intra2 virksomhedsmedlemskab, kan I komme ubegrænset antal personer til medlemspris.
Priser er ex. moms
Tilmeldingen er bindende 14 dage før arrangementet.