Du er her

Intranet og digitale arbejdspladser i kommuner

Temadag

Materiale fra arrangementet

NB: Adgang kræver log ind. Opret dig som bruger

- Alle skærmdumps fra deltagerne intranet - Forsider samt indhold / funktion, som 'fungerer særligt godt'.

 

- Casepræsentationer fra Fredrikshavn Kommune, Lolland Kommune, Københavns Kommune og Ringkøbing-Skjern Kommune


- Deltagernes 150 gode råd om intranet i kommuner

 

- Deltagerliste

 

      

 


 

Invitationen til arrangementet var:

Hvor? Københavns Kommune, Njalsgade 13, 2300 København S

Ordstyrer og facilitator; cand.comm Mads Richard Møller, Intra2

Tilmeld dig til Intra2 koordinator caroline.simony@intra2.dk

Arrangement i samarbejde med IntraTeam


 

Få inspiration til intranettet i jeres kommune - fra andre kommuner

Trods forskellige antal medarbejdere, budgetter og ledelsesopbakning har kommuner meget ens rammer for og formål med intranettet. Så kom med på temadagen og drag nytte af, at I er mange, der arbejder med intranet i kommuner. Mød hinanden, lær af hinandens praksis og få i fællesskab nye idéer.

På dagen er der workshop og fire cases omdet brugervenlige intranet, om samarbejdsportalen, om brug af de sociale elementer og om lederportalen.

Dagens program

9.30 – 10.00: Kaffe og netværk


10.00 – 10.15: Velkomst og introduktion til temadagen

10.15-11.00
Lolland Kommune: Et godt og brugervenligt intranet – helt enkelt
v. Anne-Marie Lund, Digital kommunikationskonsulent
Lolland Kommune fik en fornem placering i top 3 i den Intranet Tilfredshedsmåling og Benchmark, som 22 danske kommuner har gennemført. Brugerne fremhæver især: God og overskuelig forside - som kan personaliseres. Bruger­venlig navigationsstruktur. Sider der er lette at overskue og læse. Mulighed for mobil adgang. Resultatet er skabt gennem løbende dialog med ledere og medarbejdere i hele organisationen, bl.a. via et forgrenet net af redaktører.
Platform: IntraNote



11.15-12.00
Frederikshavn Kommune: Fra intranet til samarbejdsportal
v. Jacob Wenzel, Sharepoint ansvarlig
I december 2015 gik Frederikshavn Kommune i luften med sin nye samarbejdsportal, som kombinerer traditionelt intranet med sagssystem (ESDH) og Yammer. Udvikling og implementering af det omfattende projekt blev varetaget af tre projektledere igennem 1½ år. Efter lancering er der sammensat en ny projektorganisation, som er blevet ansvarlig for den tekniske og organisatoriske implementering af det nye kommunikations- og samarbejdsværktøj. 
Platform: SharePoint 2013


12.00 - 12.15
Lightning talks
Korte oplæg fra vores sponsorer:

  • Webtop

 

12.15 - 13.00: Frokost


13.00-14.00
Workshop
Facilitator: Mads Richard Møller, Intra2
Deltagerne diskuterer og deler idéer til håndtering af de opgaver og udfordringer, der ligger i udvikling og drift af et kommunalt intranet og digitale arbejdsplads. Det sker ud fra resultater fra en aktuel spørgeskemaundersøgelse blandt intranetansvarlige i danske kommuner, mere end 6000 besvarelser fra Intranet Tilfredshedsmåling og Benchmark i 22 kommuner samt input fra dagens deltagere.

 

14.05 - 14.50
Ringkøbing-Skjern Kommune: Socialt intranet for hele kommunen
v. Jette Rask, Projektleder og Tina Jensen, Administrator på RKSK Forum
I foråret 2016 lancerede Ringkøbing-Skjern Kommune sit nye sociale intranet - med det klare mål, at det skulle være et intranet for alle medarbejdere i kommunen. Tidligere erfaringer viser dog, at det ikke sker af sig selv. Derfor er der allokeret to udviklingskonsulenter til at introducere ledere og medarbejdere til intranettet - herunder hjælpe med at oprette profiler og udnytte de nye muligheder i dagligdagen. På det første halve år er har de været omkring de første 1000 af kommunens godt 4000 medarbejdere.
Platform: Colibo

 

15.10 - 15.55
Københavns Kommune: Lederportal og Intranet SiteSeeing
v. Morten Romby, Charlotte Scheller og Ulrich Jakobsson, webredaktører
”Min Lederside” er fast startside, når ledere i Sundheds- og Omsorgsforvaltningen starter deres browser. Siden indeholder en skræddersyet oversigt over opgaver og informationer fra Centralforvaltningen til den enkelte institutions ledere, administration med flere. Siden indeholder desuden aktuelle nøgletal om institutions økonomi og medarbejdernes fravær. 
SiteSeeing sætter fokus på opgaveløsning. En række værktøjer er integreret med intranettet, herunder find din kollega, opgaveportalen, selvbetjeningsløsninger og min side.
Platform: Drupal

 

15.55 - 16.00: Afrunding og opsamling på dagen

16.00: Afslutning på temadag

 

 


 

Tilmelding og priser

Tilmeld dig til  caroline.simony@intra2.dk 

 Før 9. oktoberEfter 9. oktober
Medlemmer*Kr. 495 ,- Kr. 695 ,- 
ØvrigeKr. 1.495 ,- Kr. 1.695 ,- 

*Intra2 virksomhedsmedlemskab, Intra2 individuelt- eller IntraTeam netværksgruppemedlemskab


Priser er ex. moms
Læs om medlemskab


Tilmeldingen er bindende 14 dage før arrangementet. Pladsen kan overdrages til en kollega. Ved afmelding inden 14 dage før arrangement betales 10% af prisen til administration.