Du er her

Interne sociale medier og nye samarbejdsformer

Temadag

Materiale fra arrangementet  

NB: Adgang kræver log ind. Opret dig som bruger


Skærmdumps fra deltagernes intranet

Se bl.a. forsider fra desktops og dumps fra mobile enheder


- Præsentationer
 fra Simcorp, Novozymes, Danske Bank, Roche og oplæg om sociale mediestrategier

- Deltagerliste

 

Tak til Peter Frost fra Nykredit for godt værtsskab!

 

 

 


Invitationen til arrangementet var:

 

Hvor? Nykredit, Kalvebod Brygge 47, 1560 Kbh. V

Ordstyrer og facilitator; cand.comm Mads Richard Møller, Intra2

Tilmeld dig til Intra2 koordinator caroline.simony@intra2.dk

Arrangement i samarbejde med IntraTeam

Kom med, få inspiration og del viden med andre, der har intereresse for de interne sociale medier.

Parkering: Der er mulighed for betalt parkering
Ankomst og lokale: Deltagerne skal henvende sig i receptionen ved ankomst. Vi skal være i auditoriet.


 

Socialt på og uden for intranettet
De nye sociale digitale løsninger ændrer den interne kommunikation, samarbejde og arbejdsformer. Det sker både på og uden for intranettet. Via fem cases samt ekspertoplæg viser vi forskellige veje mod en mere interaktiv og innovativ digital arbejdsplads.


Dagens program

9.00 – 9.30: Kaffe og netværk

9.30 – 9.45: Velkomst og introduktion til temadagen
 

9.45-10.30
SimCorp: 10 års rejse mod den sociale, digitale arbejdsplads
v. Maria Pedersen, Project Coordinator
Den interne Wiki, som SimCorp lancerede i 2007 er stadigvæk et forretningskritisk og centralt videndelingsværktøj for udviklere i Simcorp. Den bygger på samme teknik som WikiPedia, og er netop blevet opdateret til seneste version. SimCorp har løbende tilføjet andre sociale medier som naturlig del af sin digitale arbejdsplads -  herunder communities, blogs og Yammer. For det er tydeligt, at der er ikke ét socialt værktøj, der passer til alle behov. Men der er alligevel en klar sammenhæng mellem de oprindelige Wiki principper, som var udgangspunkt for SimCorps interne Wiki guidelines, og SimCorps interne Yammer House Rules.
Platform: SharePoint 2013, Yammer og MediaWiki

10.35-11.20
Novozymes: Mysite som social forside – helt enkelt
v. Thomas Borch, R&D IT Manager
To ting kendetegner det intranet, som Novozymes lancerede i maj i år: Mere socialt og mere out-of-the-box end det forrige. Medarbejderens personlige side ’Mysite’ er blevet valgt som startside. Globale nyheder og Novozymes eksterne sociale medier vises på sitet, men er ikke i fokus. Centralt er i stedet et newsfeed styret via abonnementer – og som alle brugere kan bidrage til. Det nye, sociale intranet har allerede skabt trofaste fans, men har også vist behovet for at informere og uddanne brugerne i de nye sociale muligheder. 

Platform:SharePoint 2013
Leverandør: Delegate og Pointwork


11.35-12.20
Danske Bank: Forretningskritisk Yammer
v. Lars Thostrup, Chief business analyst
I efteråret 2015 lancerede Danske Bank et ambitiøst pilotprojekt, som skal afdække de forretningsmæssige muligheder ved at bruge Yammer til intern videndeling. Det sker i tæt samarbejde med IT-Universitetet i København, som bl.a. forsker i intern brug af sociale medier i virksomheder. Der blev udvalgt en pilot forretningsenhed med godt 100 højt specialiserede medarbejdere, der alle arbejder med avanceret kreditscoringsmodeller - geografisk placeret i Danmark og Litauen. Via en række kvalitative og kvantitative analyser er brugen og effekten blevet vurderet, og de vigtigste learnings samles op her til efteråret.  
Platform: Yammer

12.20 - 13.00
 Frokost

13.00 - 13.15
Lightning talks
Korte oplæg fra vores sponsorer. 


13.15 - 14.00
Svensk Fastighetsförmedling: Gamification på intranettet – vejen til øget boligsalg 
v. Anna Söderblom, Intranet and Social Media Manager
Med 230 ejendomsmæglerbutikker, 1200 medarbejdere og godt 30.000 årlige boligsalg er Svensk Fastighedsförmedling en af Sveriges største ejendomsmæglerkæder. For at sikre fokus på det daglige salg har de placeret en digital topliste centralt på intranettet. Her kan alle se hvilken sælgere, der har solgt bedst. Se status på nye og kontaktede kunder. Antal frafaldne kunder. Og antal aftalte møder. Toplisten er med til at synliggøre de enkelte sælgeres resultater og styrke konkurrence og motivation på tværs af alle butikker og sælgere.
(Oplægget holdes på svensk)
Platform: Episerver


14.15 - 15.00
Roche: Organisationsforandring og digital idégenering 
v. Morten Lindow, Roche Innovation Center Copenhagen
Ansættelse af ny topchef blev startskud til et omfattende forandringsprojekt i Roche Innovation Center Copenhagen: En dansk afdeling i den globale farmaceutiske virksomhed Roche med 70 højtuddannede medarbejdere. Ledergruppen identificerede på forhånd ni udfordringer, som medarbejderne blev bedt om at give input til. Det skete via den særlige digitale platform ’Ideanote’ – suppleret med input fra helt almindelige whiteboards. På én uge kom næsten 100 ideer, som medarbejderne også kunne kommentere digitalt. De mange input blev bearbejdet på fysiske møder og præsenteret på to afsluttende innovationsdage.
Platform: Ideanote 


15.05 - 15.45
Sociale mediestrategier: Fra eksterne til interne sociale medier
v. Lars Holmgaard Christensen, Associate Professor @ Aalborg University Copenhagen
De fleste virksomheder er tilstede på de eksterne sociale medier. Det stiller krav til medarbejderne og viser behovet for et digitalt beredskab, fx ifm. shitstorms. Men hvordan kan de eksterne erfaringer bruges til at skabe værdi ud af interne sociale medier – og hvordan kan det interne og eksterne supplere hinanden? Med udgangspunkt i 10 års forskning i virksomheders eksterne brug af sociale medier, lægger Lars Holmgaard Christensen op til dialog og diskussion af grænser og sammenhæng mellem interne og eksterne sociale medier – herunder de nye krav, det stiller til både medarbejdere og ledelse.


15.45 - 16.00: Afrunding samt sidste videndeling og netværk


16.00: Afslutning på temadag


Dagens sponsoreres af

        


           

Se video om ProActive intranetløsning IntraActive

 


Tilmelding og priser

Tilmeld dig til caroline.simony@intra2.dk

 

 Før 1. oktober

Medlemmer*

Under 25 år

Kr. 1.695 ,- 

Kr. 850,-


ØvrigeKr. 2.695 ,-                                   

 

*Intra2 virksomhedsmedlemskab, Intra2 individuelt- eller IntraTeam netværksgruppemedlemskab


Priser er ex. moms
Læs om medlemskab


Tilmeldingen er bindende 14 dage før arrangementet. Pladsen kan overdrages til en kollega. Ved afmelding inden 14 dage før arrangement betales 10% af prisen til administration.