|
Intranet som primær nyhedskanal
Aalborg Kommune har opnået det, som mange virksomheder drømmer om. I en gennemført Intra2 Intranet Tilfredshedsmåling og Benchmark vurderer næsten 70% af brugerne intranettet som meget nyttigt eller endda uundværligt. Det skyldes bl.a. nyhederne.
Aalborg Kommune lancerede et nyt intranet i foråret 2012. Som noget nyt blev det muligt at målrette nyheder til andre segmenter end blot de enkelte forvaltninger - herunder også tværorganisatoriske målgrupper. Det har styrket intranettet som medarbejdernes primære nyhedskanal og samtidigt aflastet mailsystemet markant.
Forsiden af Aalborg Kommunes intranet Skærmdump i stor størrelse (kræver log ind) | Markering af forsidens nyhedskanaler Skærmdump i stor størrelse (kræver log ind) |
På den farvede version af forsiden kan det ses, hvordan nyhedsformidlingen er målrettet. Bemærk at nogle af kanalerne er en blanding af to koncepter.
- Rød: Nyheder til alle i kommunen
- Grøn: Særlige målgrupper
- Gul: Nyhedskanaler brugeren selv kan vælge.
I den røde boks øverst til venstre er der generelle nyheder til alle. Her kan udvalgte webredaktører publicere.
Nyheder målrettet den enkelte medarbejder er i den gule / grønne boks øverst i midten. Det er en blanding af obligatoriske og frivillige kanaler. Her kan alle medarbejdere publicere nyheder.
I den midterste røde boks publiceres nyheder om aktuelle arrangementer, hvor alle også kan bidrage.
Nederst i midten i den røde / grønne boks er nyheder fra omverdenen. Her er det muligt at tilføje målrettede nyhedskanaler til forskellige organisatoriske enheder, så fx Skoleforvaltningen kan få nyheder fra Undervisningsministeriet og fra KL om Folkeskolen.
Nederst til højre i den røde boks er driftsnyt om IT til alle medarbejdere, skrevet af IT-afdelingen.'
Se også
Skærmdump: Opret nyhed - vælg målgrupper
Alle skærmdump fra Aalborg Kommunes intranet
(kræver log ind)
|